MIKSI MINUSTA TULEE KAMPAAJA?

Vaikka tämä blogi on kouluprojekti ja täällä kirjoitan tulevaan ammattiini ja opiskeluihini liittyviä asioita sekä julkaisen koulutehtäviä, haluan kuitenkin kertoa jotain itsestäni: taustojani ja miksi päädyin juuri tälle alalle. 
Bloggaamista olen ennenkin harrastanut ja minusta on kiva kirjoitella tänne kuulumisiani. Mitään lifestyleblogia tästä ei ole tarkoitus tehdä, mutta katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan! Ehkä valmistuttuani kirjoittelen asioista vähä laajemmin, mutta toistaiseksi pitäydyn lähinnä opiskeluihini liittyvissä kirjoituksissa. Pääpaino tulee kuitenkin aina olemaan parturi-kampaajan ammatissani, joten jos se puoli kiinnostaa niin liity ehdottomasti lukijaksi ja seuraile kirjoituksiani!




Minulla on elämäni aikana ollut loputtomasti haaveammatteja: pikkulapsena aioin olla taksikuski, myöhemmin kiinnosti ratsastuksenopettaja, matkailuala matkatoimistossa ja hotellissa, näyttelijä, kosmetologi, viimeaikoina puolestaan historioitsija, esihistorian tutkija ja arkeologi. Tässäkin mainittuna vain osa, ihan kaikkea en edes muista! Hassua on se, miten lähes joka välissä minua on houkutellut parturi-kampaajan ammatti, mutta jotenkin olen sen torjunut. En edes tiedä miksi... Varmaakin sen "perinteisen" syyn kautta eli "en mä kuitenkaan osaisi". Ihan hullua!
Tämän vuoden alussa puuhailin lukiomme musiikkiteatterilinjan (jolla itsekin opiskelin) musikaalin takahuoneessa lavalla esiintymisen sijaan. Suunnittelin näyttelijöille muun työryhmän kampauksia ja toteutin niitä. Kiireinen ja hektinen tahti sopi minulle ja kun löysin hiustenlaittoon sen oikean rytmin, homma alkoi sujua. Ja jälleen mieleen tuli ajatus kyseisestä ammatista. Opiskelijakaverivat kyselivät, aionko minä hakea kampaajakouluun. Kun musikaali oli ohi, päätös oli sinetöity: haen parturi-kampaajaksi.

Pääsykokeet tulivat ja menivät ja minulle jäi epävarma olo. Tuntui ettei se mennyt niin hyvin kuin olisi voinut ja olin lähes varma etten pääse sisään. Aloin jo miettiä varasuunnitelmaa. 
Tuli lakkiaiset, kesäloma alkoi. Suuntasin puolisoni kanssa Lontooseen ja matkan jälkeen odotti kirje Salon seudun ammattiopistosta. "Onneksi olkoon, olet päässyt opiskelemaan Salon seudun ammattiopistoon mukavaan ja mielenkiintoiseen parturi-kampaajan ammattiin.



No, minusta sitten tulee parturi-kampaaja. Välillä itsekin ihmettelee, että tässä sitä nyt todella opiskellaan ammattiin ja ammattilaiseksi. Innolla odotan, mitä kaikkea opitaan ja mitä päästään kokeilemaan. Kohta saadaankin jo ekat asiakkaat ja ensimmäiset kokeet on tulossa, mutta niistä lisää myöhemmin!

Jää toki seurailemaan mun blogia.

Kommentit

Suositut tekstit